sobota, 12 listopada 2011

Rękawiczki i coś na głowę / Gloves and headband

Dziecko nie spoczęło, póki celu nie osiągnęło: mama zrobiła w końcu rękawiczki.  Codziennie wysłuchiwałam, że nie wolno wypuszczać drutów z rąk, bo rękawiczki są towarem pierwszej potrzeby i mają być gotowe już-zaraz-natychmiast. Dziecko samo uczciwie nazwało się "czynnikiem napędzającym". Czego nie zrobię dla świętego spokoju? Już wiem że jestem w stanie zrobić rękawiczki z pięcioma placami i powszywać pracowicie wszystkie niteczki na koniec.
Włóczka / yarn: Pingouin France +  50% wool + 50% acrylic, 50 g - 115 m.
Zużycie / used: 60 g
Druty / needles: z żyłką / circular 2,5 mm.
Wzór miał być inny, ale po paru rzędach okazało się że warkocze zupełnie nie konweniują z włóczką i pożyczyłam kawałek motywu STĄD, a reszta powstawała w miarę postępu i licznych przymiarek. 
A jak już z westchnieniem ulgi skończyłam, to okazało się, że przydałoby się coś na głowę, żeby był komplet. Padło na Calorimetry, tylko trochę zmieniłam wzór: narzuciłam większą liczbę oczek i zszyłam obwód.
I jeszcze całkiem przypadkiem okazało się, że komplet znakomicie uzupełnia się chustą, pokazaną już jakiś czas temu.
My Dear Child achieved her goal: I had to knit the gloves after thousands of reminders that gloves are bare necessities and she can not live without any day longer. She honestly called herself a "driving force". Now I know that for the sake of peace I'm able to make gloves with five fingers and busily hide all the strands at the end.
A pattern was supposed to be different, but after a few rows it turned out that braided cables and yarn does not go together so I took a bit of THIS pattern  and used my own imagination for the rest.
The set was supplemented with Calorimetry, and quite by chance, we discovered that the scarf shown some time ago suits perfectly. 

6 komentarzy:

  1. Bardzo fajny komplet w kapitalnym kolorze :)

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny komplet..pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. No cudne!!!!Bardzo ładny wzorek!!!Dobrze ,że taki motywator Ci huczy nad głową ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Brawo, brawo !!!! cudny komplet !!!
    kolor bardzo ciekawy, a dziecię powinno dostać nagrodę, za nękanie matki w celu motywacji ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękny kolor , świetne rękawiczki:)

    OdpowiedzUsuń