sobota, 12 stycznia 2013

Znowu skarpetki - Skew sock

Rok pożegnałam skarpetkami :-) A kolejny powitałam szalem, ale o tym później, bo jeszcze nie zdążyłam obfotografować.
Tymczasem o skarpetkach: wydziubałam według TEGO wzoru i nic nie zmieniałam, bo się bałam że się pogubię. Konstrukcja jest nieźle zakręcona, naprawdę kłaniam się w pas autorce wzoru za pomysł i skrupulatne wyliczenie oczek; iście inżynierska robota.  
Miałam mnóstwo zabawy z dziubaniem i cieszę się że jest zamówienie na kolejne takie skarpetki, tym razem muszą być trochę mniejsze, więc modyfikacje będą nieuniknione. 
Włoczka / Yarn: Regia Garden Effects - Design Line by Kristin Nicholas
75% Superwash wool, 25% Polyamid, 100 g ~ 420 m
Druty z żyłką / Knitting needles: circular 2,25 mm

The last knit in 2012 was a pair of socks, and first in 2013 a scarf, but later about it because I haven't made photos yet.
Meanwhile, the socks: used SKEW SOCK pattern  and haven't change anything, because I was afraid to get lost. The pattern is totally biased; my deep reverence for the designer as much for a concept as for the meticulous calculation of the stitches. Truly a perfect engineering job!
I had a lot of fun while knitting and I'm glad to have an order again. This time the socks should be a bit smaller so modifications are inevitable.

Szczęśliwego Nowego (Dziewiarskiego) Roku :-)
Happy New (Knitting) Year!

1 komentarz: